A SEO, vagyis keresőoptimalizálás minden Interneten megjelenő weboldalnak rendkívül fontos. Ettől függ ugyanis, hogy hányadik helyen jelenik meg honlapod a Google-ben. Ebben a blogban azt gyűjtöttem össze, hogy mik is azok dolgok, amikre feltétlenül ügyelnetek kell SEO szempontból.
Kulcsszavak
Ma már rengeteg szempontot vesz figyelembe a Google SEO, nem csak az un. kulcsszavakat. Fontossága azonban mégis nagyon fontos, mind a cím meghatározásánál, mind szövegírás szempontjából. A keresőmotorok nem csak kulcsszavakat, hanem kulcs kifejezéseket és szinonimákat is vizsgál a Google. Ezek meghatározásához adnak segítséget a kulcskereső programok.
Számos kulcskereső weboldal létezik. A legismertebbek ezek közül:
- Google Ads: Regisztráció után ingyenesen használható a kulcsszó keresője. Ha szeretnél itt hirdetést is feladhatsz, így egyből előkelő helyre kerülsz a Google keresőben. Fizetni a kattinások után kell.
- KeyWord: Ingyenes verziójával is kereshetsz kulcsszavakat a Google-on kívül több médiában is mint például YouTube, Amazon, Instagram, Pinterest, Bing, eBay. Pro verziójával a statisztikákhoz is hozzá lehet férni, de leginkább már csak a profi SEO-sok használják.
Keresőoptimalizálás és a tartalom
Keresőoptimalizálás szempontjából elsődleges a felhasználói élmény, vagyis hogy az olvasó tartalmas információhoz jusson. Legyen hír értéke és a téma lehetőség szerint sokakat érdekeljen.
Fontos a cikk hossza is, ajánlott legalább 300 szavas blogokat írni. Arra viszont vigyázz, hogy ne legyen túl ömlengős sem, mert így elveszhet az információ. Nyugodtan használj kiemeléseket a kulcs gondolatokra. Ezt mind az olvasó, mind a Google szereti. 🙂
A blognak és a honlapnak is egy témakörben tartozónak kell lennie. Nem számít jópontnak, ha egy informatikáról szóló weboldalon hirtelen megjelenik egy diétával foglalkozó bejegyzés. Még akkor sem, ha ez egy éppen felkapott téma. Ha erről rendszeresen akarsz írni, lehet hogy érdemesebb ezt egy másik weboldalon tenned, ami kifejezetten e témakör köré épül.
Figyelni kell arra is, hogy a szöveg és a cím ugyan arról szóljon. Ne kalandozz el egy másik téma felé, hanem az adott témát kövesd.
A szöveg legyen tagolt. Három, négy sornál lehetőség szerint ne legyen több egy bekezdésen belül. Ezáltal sokkal átláthatóbb és élvezetesebben olvasható lesz a szövegünk.
Linkek használata és a SEO
Keresőoptimalizálás szempontjából több fajta linket különböztetünk meg:
- Külső linkek: Ha máshonnan is veszel információt a cikkedhez, a külső forrást mindig jelöld meg. A Google szereti, ha más forrásokat is használsz. Ez linképítés szempontjából is fontos, a másik site-nak is és neked is. Ami viszont negatív, az az egy az egyben átmásolt szöveg. Ennek oka, hogy Google azt szereti, ha új témával, friss hírekkel jelensz meg. Ezért azt ajánlom, hogy több cikket elolvasva saját szavaiddal és stílusodban írjál.
- Linképítés: Ez is egy külső link, csak itt nem te hivatkozol egy külső linkre, hanem téged jelölnek meg külső forrásnak. Ez a legértékesebb link típus. Ahhoz, hogy előre kerülj a Google keresőjében ilyeneket érdemes “szerezni”. Ezt elérheted azzal is, ha sitemegosztó oldalakon regisztrálsz (pl. lap.hu), vagy közösségi portálokon jelensz meg a weblapod címével.
- Belső linkek: Belső linknek azt nevezik, amikor a saját honlapodon belül referálsz egy másik cikkedre, vagy termékedre. Minél több link mutat például egy blogbejegyzésre, a Google annál értékesebbnek tartja.
Google Search, akinek meg kell mutatnod a honlapodat…
Google számos hasznos weboldallal rendelkezik. Ebből az egyik legfontosabb talán a Google Search. A regisztráláshoz érdemes a honlapod programozóját megkérni, mivel egy úgynevezett site map-et kell készíteni. Ez tartalmazza a weblapod struktúráját. Ezt követően lehet regisztrálni a Google Search-ben.
Itt követheted, hogy hányan látogatták a honlapodat, melyik a leglátogatottabb oldalad, és milyen az átkattintási arány. Végül de nem utolsó sorban a Google értesítést küld neked, ha valamelyik oldaladdal gond van.
Az általam készített WordPress alapu weblapoknál én a Yoast SEO plugin-t használom. Ennél be lehet állítani, hogy automatikusan készítse ezt el.
Képek
Van egy olyan mondás, hogy egy kép néha többet mond ezer szónál. Ezt a Google is így gondolja, és előtérbe helyezi azokat a blogbejegyzéseket, weboldalakat, amiken képek is vannak. Fontos, hogy ma már a képek címét és az “alt” bejegyzést – ez jelenik meg, amikor a kép valamiért nem jeleníthető meg – is figyelembe veszi. Ezeknek minél beszédesebbnek kell ma már lenniük.
Egyre fontosabb szerepe van a helyezés szempontjából a design-nak is. Ebben is nagy jelentősége van a megjelenítendő képeknek. Ennek oka, hogy egy esztétikus weboldalra szívesebben mennek vissza a látogatók. A legideálisabb, ha saját profi képeid vannak – ez külön jó pont – de ha nincsenek, akkor ajánlom figyelmedbe a Hogyan szerezz képeket az új honlapodhoz? című blogbejegyzésem.
FaceBook és egyéb közösségi médiák
Keresőoptimalizálás szempontjából fontos, hogy megjelenjen honlapod, blogod, vagy ha hírportálod van a cikked, a különböző közösségi médiában. Egyrészt linképítésre használhatod, amikor feltünteted rajtuk weboldaladat, másrészt hivatkozhatsz rájuk a honlapodról.
- FaceBook: Ez talán a legismertebb. Létrehozhatunk benne FaceBook oldalt ( FB page), ahol népszerűsítheted weboldaladat, könnyen megoszthatod blogjaidat. Lehetőség van benne reklámok indítására is. Ezek segítségével növelheted a weboldalad látogatottságát, valamint külső hivatkozásra tehetsz szert.
- Pinterest: Elsősorban képek megosztására alkalmas site. Egyrészt képletöltésre, design ötletre is használhatod, de ami linképítés szempontjából számodra fontos, hogy képeidhez hozzá adhatod a weboldalad címét.
- Instagram: Képmegosztó weboldal.
Egyéb szempontok amit a Google figyelembe vesz
- A weboldal reszponzív, vagyis mobilon is élvezhető legyen. Manapság ugyanis egyre nagyobb hányadát teszi ki a mobilról történő keresés.
- Milyen régi a honlap. Minél régebben vagy jelen az Interneten a weboldaladdal, annál értékesebb az a Google számára.
- Hit rate, azaz hányan látogatták meg már a honlapodat. Minél látogatottabb egy honlap, annál előrébb kerül a Google keresőben.
- Az átkattintási arány. Vagyis ha eljutnak a honlapodra, megnéznek-e rajta más oldalakat is.
- Domain név úgyszintén nagyon fontos keresőoptimalizálás szempontjából is. Ha érdekel, hogy milyen a jó domain név, akkor ajánlom a Milyen a jó domain név? című blogbejegyzésem.
- A weboldalad fülén van-e icon és mennyire beszédes rajta a cím.